MODUŁOWY SYSTEM PRZEMIENNIKÓW

firma logo-parker

Typ 890PXM        110kW - 2000kW

AC890PXM_0
Seria modułowych napędów 890PXM spełnia wszystkie wymagania techniczne  stawiane regulacji prędkosci zarówno pojedynczych silników aż do najbardziej wyrafinowanych systemów wieloosiowych. Moduły konstrukcji zostały zabudowane w szafie na modle szynoprzewodów. Konstrukca taka zapewnia łatwą i szybką zmianę konfiguracji oraz szybką odsługę serwisową.Sercem układu jest najnowocześniejszy 32bitowy mikroprocesor, zawierający matematyczny model sterowania silnika. Zapewnia on osiągnięcie wyjątkowo dynamicznych charakterystyk napędu, a po uzupełnieniu o odpowiednią komunikację szregową pozwala na łączenie napędów w systemy:
  • specjalnie zaprojektowane do standardowego sterowania U/f = constans oraz do pracy wektorowej silników indukcyjnych 400V do 700V
  • maksymalna moc napędów do 2000kW w kilku segmentach szaf
  • maksymalna moc pojedynczej szafy 400kW
  • zaprojektowany do wieloosiowych systemów sterowania silnikami serwo PMAC, Torque
  • funkcja odzysku energii do sieci
  • wewnętrzny lub zewnętrzny filtr EMC
  • moduł bezpieczeństwa STO (safe torque off)
  • zintegrowane programowanie i sterowanie
  • standardowe programy aplikacyjne MACRO
  • standardowa przeciążalność 150%
  • klawiatura zabezpieczona hasłem zapewnia rozruch i zatrzymanie silnika, zmianę kierunku wirowania, ustawianie parametrów i przeglądanie diagnostyki
  • programowanie za pomocą komputera (interfejs USB, DSE890)
  • wskaźnik LCD pokazuje prąd, częstotliwość, kierunek obrotów oraz komunikaty alarmowe
  • możliwość tworzenia własnych bloków programowych bez potrzeby stosowania dodatkowych sterowników PLC  

Podstawowe parametry techniczne

  • zasilanie trójfazowe 300-460V ±10% 50-60Hz ±5%
  • zasilanie trójfazowe 500-575V ±10% 50-60Hz ±5%
  • zasilanie trójfazowe 600-690V±10% 50-60Hz ±5%
  • przeciążalność 150% przez 60 sekund
  • częstotliwość wyjściowa 0-1000Hz
  • stopień ochrony IP20

Konstrukcja modułowa szafy

AC890PXM_1

Rozmieszczenie modułów na module bazowym

AC890PXM_7

 Wielkości mechaniczne

AC890PXM_5

 Zestawienie podstawowych wielkości

AC890PXM_3

Wielofunkcyjny moduł programowani napędu

Wielofunkcyjny moduł programowani posiada niezwykle elastyczną strukturę sterowania, która pozwala na prawie nieograniczoną liczbę kombinacji funkcji użytkowych. Każda funkcja sterowania dla przykładu konfiguracja wejść lub wyjść, funkcja PID itp., jest reprezentowana przeez blok programowy, który może być łatwo sprzężony ze wszystkimi innymi blokami dla uzyskania określonej charakterystyki. Oprogramowanie zawiera bloki funkcjonalne wstępnie skonfigurowane jako syandardowy napęd AC, można więc w prosty sposób uruchomić napęd bez dodtkowych ustawień. Użytkownik moze wybierać gotowy zestaw połączonych bloków tzw. MACRO i dodawać nasyępne bloki MACRO lub stworzyć swoją własną strategię sterowania, często bez potrzeby korzystania z zewnętrznych sterowników PLC.

Oprogramowanie

Oprogramowanie zawiera ponad 100 bloków funkcjonalnych:

  • wejścia
  • wyjścia
  • enkoder
  • przyspieszanie / zwalnianie
  • wycinanie częstotliwości
  • funkcje PID
  • sterowanie lokalne / zdalne
  • sterowanie hamowaniem
  • automatyczny restart
  • łagodny rozruch silników
  • projektowanie własnego sposobu wyświetlania parametrów
  • rejestracja błędów
  • hasła
  • funkcje wartościujące: mnożenie, dzielenie, licznik, zegar, dodawanie, odejmowanie, >, <, itp
  • funkcje logiczne: AND, OR, XOR, NOT, NAND, NOR, Trigger, Flip-Flop

Standardowe bloki MACRO:

  • podstawowe sterowanie prędkością obrotową silnika
  • sterowanie dwoma wejściami START LEWO, START PRAWO
  • zadawnie prędkości przyciskami
  • sterowanie z użyciem regulatora PID
  • wybieranie prędkości cyfrowo z pamięci
  • sprzężenie zwrotne w zamkniętej pętli
  • sterownie nawijaniem
  • sterowanie odzyskiem energii do sieci

Konfiguracja sprzężeń zwrotnych

Falownik 890PXM może być skonfigurowany przez użytkownika do pracy w czterech trybach sterowania:

  • Sterowanie w otwartej pętli sprzężenia zwrotnego. Idealne dla podstawowej regulacji prędkości obrotowej silnika. Nastawy parametrów przy pomocy menu i przyjaznego języka programowania zapewniją szybkie i łatwe wdrożenie. Wyświetlanie żądanych parametrów na wyświetlaczu.
  • Sterowanie sensorless wektor (wektorowe bezczujnikowe). Wysoki moment startowy i sztywne trzymanie nastawionej prędkości zapewnia specjalizowany sterownik MRAS (Model Reference Adaptive System). MRAS przeprowadza dokładną symulację przebiegu prędkości przez ciągłe modelowanie parametrów silnika bez potrzeby stosowania żadnego pomiaru prękości.
  • Sterowanie wektorowe w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Praca wektorowa w zmkniętej pętli może być realizowana przez zastosowanie modułu sprzężenia enkoderowego. Takie sterowanie zapewnia ciągły pełny moment obrotowy i wysoką dynamikę prędkości. Jest to znacznie więcej niż podstawowe wymagania dla większości spotykanych zastosowań.
  • Sterowanie umożliwaia pracę przemiennika w odwrotnym kierunku. Odpowiednie ustawienie parametrów pozwala na zastosowanie napędu do zwrotu energii do sieci. Taka konfiguracjia sprawdza się w systemach wielonapędowych.

Kontakt:

Benedykt Łączkowski b.laczkowski@obrusn.pl tel. 56/623 40 21 w. 140

Bogdan Jarzembski b.jarzembski@obrusn.pl tel. 56/623 40 21 w. 131

Załączniki:

icon-attachKatalog AC890PXM wersja angielska

icon-attachPodręcznik syzbkiego uruchomienia AC890PXM wersja angielska

icon-attachPodręcznik uruchomienia AC890PXM wersja angielska

icon-attachPobierz oprogramowanie narzędziowe DSELite

NASI PARTNERZY

brusatori logo 220 90colombo logo 220 90Logo Item partner parker logo 220 90rofin logo 220 90varvel logo 220 90

Wsparcie techniczne

Czynne Poniedziałek - Piątek, 6:30 - 14:30

2020 © ŁukaSIEWICZ- INSTYTUT PIAP ZUSN  Wszelkie prawa zastrzeżone